Dev Brief #198 | Aktualizacje Mortain
Witajcie wszyscy,
Witamy w naszym sprawozdaniu deweloperskim skupionym na Mortain, w którym przedstawiamy różnorodne zmiany i implementacje dzięki waszym opiniom.
Mortain to nowa mapa dla trybów gry Warfare, Offensive oraz Skirmish. Ta mapa oparta jest na obronie przez USA francuskiego miasteczka Mortain, które leży w płytkiej dolinie – gdzie wojska amerykańskie stawiły opór niemieckim oddziałom w ramach operacji Lüttich. Bitwa miała miejsce w sierpniu 1944 roku, w Normandii we Francji.
W tym krótkim sprawozdaniu deweloperskim, jeden z naszych starszych artystów środowiska omówi dostępność budynków, zapewni dodatkowy kontekst dotyczący Collégiale Saint Evroult oraz La Petite Chapelle Saint-Michel, omówi środowisko; roślinność i wiele więcej. Chcemy być jak najbardziej przejrzysti w procesie naszego rozwoju nowych map – i mamy nadzieję, że to zapewni przydatny wgląd w to, co to oznacza.
Mortain ma być wydany po 2 cześci reworku sił brytyjskich
Wasza opinia
Najpierw chciałbym serdecznie podziękować wszystkim graczom, którzy wzięli udział w Mortain PTE. Zespół we wszystkich dziedzinach jest niesamowicie wdzięczny za ogromną ilość opinii, zarówno pozytywnych, jak i konstruktywnych na temat waszych doświadczeń. Teraz, gdy mieliśmy czas, aby dokładnie przeanalizować wasze komentarze, porozmawiajmy o niektórych problemach i zmianach, które już zaczęliśmy wprowadzać dzięki waszym sugestiom.
Kolejną rzeczą, którą warto zauważyć, jest to, że gdy w przeszłości publikowaliśmy obrazy Mortain, używałem technik renderowania offline, aby uzyskać jak najlepszą jakość obrazu. Jednakże, aby dostarczyć wam najnowsze obrazy, ponieważ mapa wciąż jest w fazie rozwoju, zrzuty ekranu z gry zamieszczone w tym sprawozdaniu deweloperskim zostały wykonane bezpośrednio z silnika w czasie rzeczywistym, więc to, co widzicie, to Mortain z perspektywy dewelopera i może nie odzwierciedlać dokładnie rozgrywki. Cała praca przedstawiona w tym sprawozdaniu jest w trakcie realizacji i może ulec zmianie.
Budynki możliwe do wejścia
Rozumiemy, że gracze z reguły bardzo cieszyli się walkami miejskimi, jakie oferował Mortain, jednak jedną stałą opinią, którą otrzymaliśmy, jest to, że było rozczarowujące, że tak mało budynków było dostępnych dla gracza.
W rzeczywistości, to był problem, który martwił nas od jakiegoś czasu, ale ze względu na ilość nowych treści wymaganych do Mortain oraz znaczną pracę potrzebną do dostosowania starych wnętrz do naszych odświeżonych budynków, postanowiliśmy stworzyć pojedynczą wersję budynków dostępnych dla gracza, która mogłaby być ponownie wykorzystana na całej mapie. Po głębszej refleksji jednakże, rozumiemy, że większa ilość budynków dostępnych dla graczy jest priorytetem. Z radością mogę powiedzieć, że stworzyliśmy już 3 kolejne wersje budynków dostępnych dla graczy i rozpoczęliśmy ich wdrażanie w Mortain.
W praktyce, ze względu na ilość wielokrotnie używanych zasobów, które wykorzystujemy w mapach Hell Let Loose, oznacza to, że aż do 63 budynków już umieszczonych w Mortain może potencjalnie być dostępnych na całej mapie, z możliwością dodania więcej.
Ponieważ chcemy, aby mapa była płynna i zapewniała przyjemną walkę dla graczy, nasz zespół Projektowania Poziomów ma teraz zadanie zdecydowania, które budynki uznają za odpowiednie do dostępu dla gracza – i zostaną one zaimplementowane przy wsparciu naszego zespołu Techniczno-Artystycznego, aby zapewnić, że nie wpłynie to na wydajność.
Dodatkowo, obecnie produkujemy rozszerzoną ilość modułowych elementów używanych w naszym zestawie zniszczonych budynków, w tym podłogi, schody i strategicznie umieszczone wewnętrzne ściany, aby zaoferować graczom podobne doświadczenie jak w w pełni skonstruowanych budynkach dostępnych dla graczy, zachowując jednak zniszczony wygląd i atmosferę, które oferowaliśmy w PTE. Jesteśmy podekscytowani, że możemy zaimplementować nowe zasoby i dziękujemy społeczności za zgłoszenie obaw, które doprowadziły do pozytywnych zmian w miejskiej rozgrywce w Mortain.
Środowisko miejskie
Tak jak przy każdym PTE, członkowie zespołu developerskiego wskoczyli do Mortain, aby na własnej skórze doświadczyć, jak się czuli gracze podczas jego uruchomienia na żywo, i jedną stałą opinią, którą usłyszeliśmy, było to, że miasteczko, a zwłaszcza budynki, wydawały się zbyt czyste i brakowało im immersji.
Należy przyznać, że Mortain jako pierwsza mapa skonstruowana przez Expression Games, optymalizowanie starych zasobów i stosowanie oszczędnych pamięciowo shaderów było naszym priorytetem. Chcieliśmy rozwiązać problemy z wydajnością obserwowane na innych mapach, i chociaż przeprowadziliśmy badania, aby upewnić się, że tekstury i materiały są datowane odpowiednio do okresu i lokalizacji, nie udało nam się stworzyć miasteczka, które sprawiałoby wrażenie angażującego i będącego w stanie wojny. Teraz, kiedy jesteśmy pewni, że nasza praca optymalizacyjna była skuteczna, będziemy dążyć do dopracowania wizualnej estetyki miasteczka, aby bardziej odpowiadała aktywnemu polem bitwy.
Dla nas oznacza to przeróbkę tekstur, aby wyglądały stare i zabrudzone, wprowadzenie mniejszych odmian gruzu, które będą uzupełnieniem naszych istniejących stert, oraz przeprowadzenie przejścia VFX, a także inne sposoby, którymi zamierzamy dodać polerowania i immersji.
Collégiale Saint Evroult i La Petite Chapelle Saint-Michel
Oprócz budynków możliwych do wejścia, otrzymaliśmy dalsze opinie, że gracze byli rozczarowani, że zarówno Collégiale Saint Evroult, jak i La Petite Chapelle Saint-Michel nie są dostępne.
Doskonale rozumiemy frustrację społeczności z decyzją o ich zamknięciu, dlatego chciałbym krótko wyjaśnić, dlaczego tak się stało.
Collégiale Saint Evroult – Duży kościół w mieście Mortain, to historycznie dokładny budynek, który w dużej mierze pozostał nietknięty podczas konfliktu, ale należy zacząć od tego, że zgadzamy się, że powinien być otwarty.
Decyzja o pozostawieniu Collégiale Saint Evroult zamkniętego została podjęta bardzo wcześnie podczas rozwoju mapy. Jak w każdej grze, jest pewna liczba osób pracujących nad danym projektem, i wtedy skoncentrowaliśmy nasze wysiłki na wielu treściach, które mają zostać ujawnione w planie działań. Biorąc pod uwagę, że jest to historycznie dokładny budynek, będziemy dążyć do zapewnienia dokładnej reprezentacji wnętrza, jak i zewnętrza, co stanowi duże zadanie ze względu na jego rozmiar i złożoność techniczną.
Po ponownym ocenieniu tego, na co musimy się skupić, aby dotrzymać naszych proponowanych harmonogramów, postanowiliśmy skoncentrować nasze zasoby na dostarczeniu reszty treści planu działań tego roku wypolerowanej i na czas.
Mówiąc to, chcemy być jak najbardziej przejrzystymi i otwartymi wobec graczy, więc możliwość otwarcia kościoła po wydaniu mapy nie jest wykluczona, musimy tylko znaleźć równowagę między naszymi priorytetami jako zespołu a planem działań na przyszłość. Na razie będziemy dodawać dekoracje wokół kościoła, aby było jasne dla graczy, że nie jest on dostępny.
La Petite Chapelle Saint-Michel
Podobnie jak Collégiale Saint Evroult, La Petite Chapelle to historycznie dokładny budynek, który wymagałby niestandardowego wnętrza, i chociaż byłoby to wykonalne otworzyć Chapelle na czas, uważamy, że doprowadzenie miasteczka do dobrego stanu jest naszym największym priorytetem, dlatego także nie będzie dostępny w momencie wydania Mortain.
Otrzymaliśmy wiele pozytywnych komentarzy na temat położenia i unikalności punktu zdobycia Petite Chapelle, a obecny konsensus jest taki, że jest on dobrze zbalansowany pod względem rozgrywki, więc każda decyzja o jego otwarciu musiałaby być starannie rozważona. Ale ponownie, nie jest to wykluczone w przyszłości.
Zasięg renderowania roślinności
Pozytywne przyjęcie bujnej nowej roślinności Mortain było przytłaczające, chociaż zdajemy sobie sprawę, że pojawiły się pewne problemy w początkowej fazie.
Aby zapewnić płynne działanie mapy podczas testów, przesadziliśmy z przycinaniem trawy, drzew i upraw wcześniej, niż było to konieczne. Biorąc pod uwagę, że wydajność obszarów zalesionych w Mortainie jest dobra, jesteśmy pewni, że możemy zwiększyć odległość, na której przycinana jest roślinność, więc będzie mniej korzyści dla snajperów i graczy o wyostrzonym wzroku.
Jednakże nie możemy zagwarantować, że roślinność zawsze będzie cię ukrywać przed wzrokiem na odległość kilkuset metrów, ponieważ musimy zadbać o to, aby mapa nadal działała płynnie, co wiąże się z dużymi kosztami. Pomimo tego, mamy nadzieję, że następnym razem, gdy zagramy w Mortain, zauważymy różnicę w obserwowaniu roślinności na odległość, i co najmniej, będzie ona zachowywać spójność z innymi mapami Hell Let Loose pod względem zasięgu renderowania.
Ostatnie słowa i małe zwiastuny nowego interfejsu!
Mimo że jest to ogólny przegląd kluczowych elementów treści, nad którymi obecnie pracujemy, każdy komentarz i ocena przesłana za pośrednictwem formularza opinii PTE zostały przeanalizowane przez zespół, więc wiele zmian jest w trakcie prac, o których nie wspomniano w tym podsumowaniu.
Mam nadzieję, że ta wgląd w nasze plany dotyczące Mortain pokazuje nasze zaangażowanie w słuchanie i wdrażanie waszych opinii. Hell Let Loose jest definiowany przez swój surowy klimat i taktyczną rozgrywkę, ale co ważniejsze, przez swoją społeczność. Jako deweloperzy, naturalnie nie uda nam się wszystko perfekcyjnie za pierwszym razem. Ale z własnego doświadczenia wiem, że każda osoba w naszym zespole jest oddana temu, aby dostarczyć wam najlepsze możliwe doświadczenie, dlatego dziękujemy wszystkim za wasz wkład w sprawienie, że to staje się rzeczywistością.
Do zobaczenia w grze,
Ryan Thomason-Jones – Starszy Artysta Środowiska, Expression Games
Mamy nadzieję, że spodobał ci się artykuł o zmianach i ulepszeniach, które nadchodzą do Mortain. Nie możemy się doczekać, aby podzielić się z wami większą ilością szczegółów i informacji od deweloperów w ciągu tego roku.
Dziękujemy całemu zespołowi deweloperskiemu we wszystkich dziedzinach za ich wkład w Mortain oraz za podzielenie się swoją ciężką pracą i pasją do Hell Let Loose.
Mortain zostanie wydany po 2 części reworku sił brytyjskich; ale przed tym – Roadmap. Szczegóły już wkrótce!