FPS Boost!

Sign in to follow this  
Hellletloose.pl

9,146 views

Jak każdy z Was dobrze wie - gra Hell Let Loose znajduje się aktualnie w fazie Early Access (EA) i podlega ciągłej modyfikacji przez developera oraz jej twórców. W związku z tym daleko jej jeszcze do doskonałości - pod względem optymalizacyjnym również. Aby cieszyć się 140 FPSami w grze, musimy obecnie zaopatrzyć się w maszynę najwyższych lotów. Nie każdego na to stać to też wraz z jednym z twórców hellletloose.pl,      użytkownikiem @dzik_wlkp z Discorda udostępniamy Wam poradnik, w którym postaramy się opisać możliwości zwiększenia ilości klatek na sekundę (FPS) w grze.

Wykonując uważnie wszystkie czynności opisane w sekcjach 1-4 będziecie w stanie zwiększyć swoje FPSy nawet o 25%. Postaramy się poniżej przedstawić wszystkie sposoby najdokładniej jak to tylko możliwe.

Tekst ten zostanie podzielony na 6 sekcji:

  1. SEKCJA ENGINE.ini
  2. SEKCJA GAMEUSERSETTINGS.ini
  3. SEKCJA USTAWIENIA GRY
  4. SEKCJA STEAM
  5. SEKCJA NVIDIA
  6. SEKCJA OPCJONALNA

 

SEKCJA ENGINE.ini

Hell Let Loose zbudowane jest na silniku graficznym Unreal Engine 4. Więcej o nim możecie przeczytać na stronie producenta https://www.unrealengine.com/en-US/. Unreal Engine jest silnikiem wyższego rzędu oraz bardzo rozbudowanym narzędziem do produkcji wszelakiej maści gier, filmów i animacji. Jest także narzędziem dosyć elastycznym i podatnym na różnego rodzaju modyfikacje, które nie zostały zablokowane przez danego twórcę gry. Co to dla nas oznacza?

Oznacza to, że otwartość tego silnika pozwala nam na wprowadzenie zmian do niego samego "poza grą". Czyli jeśli gra nie obsługuje np. rozdzielczości 1920x1080 to ręcznie jesteśmy w stanie wymusić uruchomienie się gry w rządanej rozdzielczości dokonując zmian w jednym z jej plików konfiguracyjnych. Jest to specjalny plik, którego zawartość wymusza na grze pracę z konkretnymi właściwościami. Plik ten jest plikiem wspomnianego silnika graficznego i pomimo tego, że gra czegoś nie ma lub nie posiada, my możemy to łatwo włączyć / wyłączyć lub zmienić. My zajmiemy się tu kwestią wyłączenia lub obniżenia wszystkich zbędnych i FPSożernych parametrów silnika w taki sposób aby uzyskać zadowalającą płynność nawet na GTX 970 ? Zaczynamy!

Wybierz odpowiednią wersję:

  • Ściągnij do podmiany plik "Engine.ini" stąd: DOWNLOAD (na wszystkie "średnie + wyżej" karty graficzne)
  • Ściągnij do podmiany plik "Engine.ini" stąd: DOWNLOAD (na karty GTX 1050 i słabsze - jest to stary engine.ini)
  • Ściągnij do podmiany plik "Engine.ini" stąd: DOWNLOAD (na karty RTX 2080 TI + wyjaśnienie na końcu poradnika)
  • Idź do:
C:\Users\[Nazwa użytkownika]\AppData\Local\HLL\Saved\Config\WindowsNoEditor 

Uwaga: (jeśli nie widzisz folderu "AppData" musisz wyłączyć w Windowsie opcje ukrywania folderów). Zobacz jak to zrobić TUTAJ.

  • Wypakuj plik "Engine.ini" ze ściągniętej paczki do tego samego folderu, który nazywa się "WindowsNoEditor".
  • Zmień właściwości pliku "Engine.ini" na "Tylko do odczytu", tak by gra sama go nie nadpisała, tak jak pokazano na obrazku poniżej:

 

tylko.jpg

 

kopia.jpg

Tak będzie wyglądała zawartość folderu WindowsNoEditor po zmianach.

 

ustawienia.jpg

Tak będą wyglądały ustawienia graficzne w grze po zmianach.
Zamiast "pełny ekran w oknie" możesz ustawić "pełny ekran".

 

ADNOTACJE do sekcji 1.

  • Powrócić do domyślnych ustawień można także przez usunięcie pliku Engine.ini - gra wtedy stworzy nowy, domyślny.
  • Zaznaczenie wartości pliku na "Tylko do odczytu" w jego właściwościach uniemożliwia grze nadpisanie go w przypadku aktualizacji gry. Jako, że plik jest TYLKO do odczytu, gra nie może go tknąć ani nic w nim zmienić.
  • Część z parametrów silnika, które są w środku pliku Engine.ini, który podmieniasz może być parametrami, które w przyszłości zostaną zablokowane przez twórców gry. Wtedy gra po wejściu do menu głównego wyświetli komunikat o tym, że jakieś konkretne ustawienie w pliku konfiguracyjnym jest niedozwolone i nie będziesz mógł rozpocząć zabawy w multiplayer. Należy wtedy usunąć plik Engine.ini.
  • W związku z powyższym będziemy starać się aby plik, który ściągnąłeś był zawsze zgodny z panującymi zasadami i zawierał tylko te parametry, które są dozwolone przez twórców. Mieszając we wspomnianym pliku można zrobić całą masę rzeczy - także tych niedozwolonych ? jednak takich konfiguracji nie udostępnimy.

 

 

SEKCJA GAMEUSERSETTINGS.ini

W tym samym katalogu, w którym znajduje się Engine.ini, znajduje się też plik o nazwie "GameUserSettings.ini"

  • Otwórz plik "GameUserSettings.ini" np. w Notatniku i znajdź akapit o nazwie [ScalabilityGroups]. Zawiera on opcje graficzne gry, które normalnie możesz zmienić w menu opcji graficznych w grze. Aby uzyskać optymalne osiągi jeśli chodzi o połączenie z plikiem Engine.ini, który podmieniłeś wcześniej - zastąp w nim wartości podanymi poniżej:
[ScalabilityGroups]
sg.ResolutionQuality=100.000000
sg.ViewDistanceQuality=2
sg.AntiAliasingQuality=3
sg.ShadowQuality=1
sg.PostProcessQuality=1
sg.TextureQuality=0
sg.EffectsQuality=0
sg.FoliageQuality=1
  • Tak jak w wypadku poprzedniego pliku, również i dla "GameUserSettings.ini" możesz (ale nie musisz) w jego właściwościach ustawić na "Tylko do odczytu" - wtedy ani Ty, ani Twoi domownicy nie zmienią Twoich ustawień graficznych w grze. Jeśli natomiast chcesz się bawić ustawieniami graficznymi w grze - pomiń ten punkt. Generalnie te, które są powyżej są ustawieniami praktycznie niskimi ale nie najniższymi (aby nie niszczyć tak bardzo wizualnie gry).

 

SEKCJA USTAWIENIA GRY

Grę należy w menu ustawić tak jak pokazano na screenie poniżej:

rozgrywka.jpg

Ustawienia rozgrywki dostępne w menu.

 

SEKCJA STEAM

Aby umożliwić grze korzystanie ze wszystkich rdzeni Twojego procesora dla lepszej szybkości działania polecamy także zmianę w samym oprogramowaniu Steam. Wchodząc do biblioteki gier, kliknij prawym przyciskiem myszy na Hell Let Loose i z opcji menu wybierz "Właściwości...", a następnie "Ustaw opcje uruchamiania...". Następnie w okienku wklej:

-USEALLAVAILABLECORES -malloc=system

 

Wygląda to w następujący sposób:

steam1.jpg

steam2.jpg

steam3.jpg

 

Dla zaawansowanych użytkowników z funkcjami G-Sync i Free Sync polecamy też dodać do parametrów: "-refresh 60" lub "-refresh 144" dla osób, których monitory obsługują takie odświeżanie. Kwestia upodobań ale także i posiadanego sprzętu gdyż powyższe parametry wymuszają na aplikacji użycie podanej częstotliwości odświeżania czyli w skrócie FPSy. Aby osiągnąć 60 klatek / sek. w większości wypadków wystarczy posiadać średniej jakości sprzęt oraz zastosować nasz poradnik. W przypadku 144 Hz już nie będzie tak łatwo, bo trzeba zaopatrzyć się przynajmniej w 8GB RTXa 2070 z serii Super lub 11GB RTXa 2080. W tym wypadku Hell Let Loose zrobił by się drogą zabawą ALE jeśli ktoś już posiada takie karty graficzne, to śmiało może zastosować "-refresh 144".

 

 

SEKCJA NVIDIA

Posiadaczy kart Nvidia zapraszamy do zapoznania się z ustawieniami, które są dostępne z panelu sterowania.

W sekcji "Wyreguluj ustawienia obrazu, korzystając z podglądu" zaznaczamy 3 opcję i przesuwamy suwak na "Wydajność".

1.png

 

Następnie przechodzimy do sekcji "Zarządzanie ustawieniami 3D" i od razu przeskakujemy na drugą zakładkę o nazwie "Ustawienia programu". Z listy programów do dostosowania wybieramy Hell Let Loose. Jeśli nasza gra nie znajduje się na liście klikamy guzik "Dodaj" i wskazujemy grę ręcznie. Znajduje się ona w lokalizacji:

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Hell Let Loose\HLL\Binaries\Win64

Jest to plik o nazwie HLL-Win64-Shipping.exe. Gdy już go wskazaliśmy - potwierdzamy nasz wybór i klikamy w guzik "Dodaj wybrany program".

dodaj.jpg

 

Program zostanie dodany do listy wyboru. Teraz po kolei zaznaczamy dla niego wszystkie opcje jak poniżej na screenach:

W opcji "Karta graficzna renderująca "OpenGL" wybieracie własną kartę graficzną. W naszym przypadku to RTX 2080 TI.

2.jpg

Link do pobrania sterowników dla kart NVIDIA: https://www.nvidia.pl/Download/index.aspx?lang=pl

 

My posiadając najlepszą dostępną kartę graficzną celujemy w 142 FPSy, tyle samo powinni zaznaczyć Ci którzy posiadają RTXy z serii 2070.

Jeśli posiadasz słabszą kartę niż te wymienione - ustaw wartość Max Frame Rate na 60 FPS tak jak na obrazku poniżej:

 

fps.png

 

I dalsze ustawienia:

3.jpg

4.jpg

 

 

 

SEKCJA OPCJONALNA

Zakończyliśmy "przyspieszanie" naszej gry. Teraz czas na zakończenie dodatkowymi możliwościami. Sekcja opcjonalna naszego poradnika jest raczej dla użytkowników zaawansowanych i dotyczy dodatkowych aplikacji jakie można zastosować, aby osiągnąć jeszcze wydajniejsze działanie gry - NIE tylko Hell Let Loose ale również każdej innej. Pierwszym z nich jest program o nazwie Timer Resolution, który daje możliwość ustawienia, a konkretnie zmiany rozdzielczości zegara procesora dla aplikacji. Z reguły jest ona ustawiona na medium, co za czym idzie - opóźnienia aplikacji są takie jak przewidział Microsoft (w systemie Windows) i dostępnych procesorach. Timer Resolution zmienia te wartości na high-resolution co najzwyczajniej przyspiesza działanie aplikacji - w naszym wypadku gry. Ściągamy program stąd: http://www.lucashale.com/timerresolution/TimerResolution.zip. Rozpakowujemy (np. na pulpit) i uruchamiamy w tle przed włączeniem gry. W programie klikamy na guzik "Maximum" i pozostawiamy włączonego. Po zakończonej grze wybieramy w programie guzik "Default" po czym zamykamy program.

 

max.png

Procedurę tą powtarzamy przy każdym włączeniu gry.

 

Drugą aplikacją, którą możemy poprawić działanie naszej gry, a konkretnie wyeliminować stuttering jest Inteligent Standby List Cleaner. Aplikacja służy do neutralizacji mikroprzycięć czyli popularnie zwanego Stutteringu. Polecamy ją użytkownikom, którzy mają trochę więcej pamięci operacyjnej (8GB i więcej). Na czym polega problem przycinania się gry? Od aktualizacji Creators Update dla Windows 10 można spotkać się z problemem opartym na zarządzeniu pamięcią, który na niektórych konfiguracjach sprzętowych powoduje przycinanie się gier, zwłaszcza tych na silniku Frostbite (np. Battlefield 1). Gdy proces (np. proces gry) przestaje korzystać z określonej strony pamięci, to system teoretycznie powinien się jej pozbyć, aby zwolnić miejsce na nowe dane. Tak się jednak nie dzieje. Zamiast tego nieużywana strona pamięci wpada do listy gotowości, gdzie jest dalej podtrzymywana na wypadek, gdyby np. gra jej ponownie potrzebowała. Jeśli dany proces ponownie potrzebuje danych z takiej strony, to jest ona odczytywana z listy gotowości. Jeżeli jednak w systemie zabraknie pamięci, to dopiero wtedy Windows zacznie ją zwalniać, usuwając nieużywane elementy z listy gotowości i tworząc miejsce na nowe. Wygląda to w sposób następujący:

Rozwiązaniem jest skorzystanie właśnie z wymienionego wyżej przez nas programu, który działa w tle i na bieżąco czyści nieużywane strony pamięci z listy gotowości. Takim programem jest Intelligent Standby List Cleaner. Autorem jest Wagnard, programista który napisał inne znane narzędzie o nazwie DDU (Display Driver Uninstaller) do usuwania sterowników graficznych. Nie musimy się zatem martwić o to, że jest to jakiś podejrzany program o nieznanym działaniu. Aby z niego skorzystać przejdź na stronę autora programu: https://www.wagnardsoft.com/forums/viewtopic.php?t=1256.

 

Zjeżdżamy na dół pierwszego posta i ściągamy program klikając w:

pobierz-program-iscl.png

Ściągnij program , uruchom instalator i wgraj program do dowolnego, wybranego przez siebie folderu.

Następnie uruchom narzędzie Intelligent Standby List Cleaner.

 

Aplikacja pozwala automatycznie czyścić zawartość listy gotowości, gdy spełnione są dwa warunki – lista gotowości przekracza określony rozmiar oraz ilość dostępnej pamięci jest mniejsza, niż wskazana. Dzięki temu aplikacja nie ingeruje zbyt mocno w sposób zarządzania pamięcią i usuwa zawartość listy gotowości tylko wtedy, gdy urośnie ona do sporych rozmiarów, a w systemie powoli zacznie się kończyć pamięć. Domyślnie program jest ustawiony w taki sposób, aby dokonywał czyszczenia, gdy lista gotowości przekroczy rozmiar 1GB (1024MB), a w systemie będzie mniej niż 1GB wolnej pamięci. Można to zmienić, wpisując dowolne progi pamięci, ale na początek polecamy pozostawić domyślne ustawienia.

 

islc.png

 

Aby rozpocząć działanie programu, wciśnij przycisk „Start” i zminimalizuj program do obszaru powiadomień. Aplikacja działa w tle, monitoruje pamięć i ingeruje w sposób jej zarządzania, gdy zajdzie taka potrzeba. Wielu użytkowników zgłasza, że rozwiązanie to znacznie redukuje ilość przycięć w grach i stabilizuje ilość klatek na sekundę, usuwając nagłe spadki. Jeśli program przynosi pozytywne skutki, to warto go ustawić, aby uruchamiał się automatycznie przy starcie systemu – w tym celu wystarczy zaznaczyć pole „Start minimized”. To tyle jeśli chodzi o przyspieszanie opcjonalne naszej gry.

 

Na koniec dla chętnych różne konfiguracje pliku Engine.ini, o którym mowa w sekcji 1 naszego poradnika:

"Engine.ini": DOWNLOAD (wersja pod RTX 2080 TI 11GB, posiada lepszą widoczność na odległość ale zabiera jednocześnie około 10-15 FPS), w wypadku użycia wersji dla najmocniejszych kart - poleca się także:

  • zmianę parametrów grupy [ScalabilityGroups] w pliku GameUserSettings.ini na poniższe:
[ScalabilityGroups]
sg.ResolutionQuality=150.000000
sg.ViewDistanceQuality=3
sg.AntiAliasingQuality=3
sg.ShadowQuality=1
sg.PostProcessQuality=1
sg.TextureQuality=3
sg.EffectsQuality=0
sg.FoliageQuality=1

[FoliageQuality@0]
foliage.DensityScale=0
grass.DensityScale=0

 

---

Zapraszamy na serwer Discord polskiej społeczności Hell Let Loose Polska:

https://discord.gg/fddVafx

Autor: @dzik_wlkp @parasite hellletloose.pl,

Zabrania się kopiowania treści artykułu.

 

 

 

  • Like 4
Sign in to follow this  


1 Comment


Recommended Comments

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now